هطر جدی گرمایش زمین

برخی از دوستان در باره اینکه چرا مدتی است این وبلاگ را به روز نکرده ام سوال کردند. از همه کسانی که وقت می گذارند و این مطالب را می خوانند سپاسگذارم اما گرفتاریهای روزانه مانع از نگارش منظم این نصفحه است. به هرروی سعی می کنم تا جایی که می توانم نوشته هایی را به طور منظم در اینجا قرار دهم . امیدوارم اجازه دهید من اینجا تنها بیان کننده نظرات شخصی ام باشم فراتر از مسولیتها یا تعهداتی که بیرون از این فضا دارم.

در باره کامنتها نیز من همه موارد نوشته شده را با دقت می خوانم و درباره آنها فکر می کنم چندین بار اندیشیده ام که برخی را پاک کنم اما پاک کردن راه حل مناسبی نیست چرا که این ایده ها فراغ از فرصت انتشارشان وجود خواهند داشت و منعکس کننده واقعیت های بخشی از جامعه هستند پس اگرچه من با همه آنها موافق نیستم اما آنها را باقی خواهم گذاشت تاجایی که توهینی جدی را متوجه اشخاص نمایند.

 بگذریم

 این روزها جهان یک بار دیگر به خطر جدی و آسیب زننده گرمایش جهانی توجه جدی نشان می دهد پدیده ای که از آغاز انقلاب صنعتی تا کنون به طور جدی سرنوشت سیاره ما را تحت تاثیر قرار داده امروز یکی از بزرگترین گردهمایی های علمی جهان برای بحث در خصوص آثار گرمایش جهانی در فرانسه آغاز شده است. دانشمندان با مرور بررسیهای چند ساله بار دیگر هشدار داده اند که با ادامه وضع موجود روند افزایش گرمای سیاره ما و افزایش تولید گازهای گلخانه ای چشم اندازه آینده سیاره ار مبهم کرده است. ژاک شیراک ریس جمهور فرانسه نیز در سخنانی به مناسبت این گردهمایی حفظ محیط زیست و مقابله با افزایش گرمای سیاره و جفظ زمین ، به عنوان تنها جایگاه زیستن انسان در عالم ، بخشی از حقوق بشر ارزیابی کرد اما در همین حال ایالات متحده و چین که از انها به بزرگترین تولید گننده گازهای گلخانه ای در جهان نام برده می شود هنوز گام عملی در مقابله با این رویداد بر نداشته اند اگرچه این بار چین در معرض انتقادهای مستقیم قرار گرفته است اما هنوز انگشت اتهام به سوی ایالات متحده نشانه می رود، به طوریکه موضوع گازهای گلخانه ای از هم اینک بخشی از برنامه های نامزدهای دموکرات ایالات متحده برای انتخابات ۲۰۰۸ را تشکیل داده و افرادی مانند هیلاری کلینتون این موضوع را از نخستین گام های خود مورد توجه جدی قرار داده اند.

نکته مهم در گزارش هایی که در این نشست ارایه شد اشاره می کند که انسان مسوول مستقیم این وضعیت است که نتیجه آن ، آب شدن یخ های قطبی ، افزایش قدرت هاریکن ها و حرکت به سوی دوره جدید عصر یح بندان است و باید همه مردم مسولیتشان را در این زمینه بپذیرند.

پروتوکل کیوتو نیز در مراحل اجراییش با مشکل مواجه شده و بسیاری از کشورهای متعهد به کاهش گازهای گلخانه ای به دلیل آثاری که این روند بر اقتصادشان دارد به دنبال راههای فرار می گیرندکه یکی از آنها بازار کربن بود که انهم با مشکل جدی مواجه شده است.

به هرروی آینده سیاره با خطرات جدی مواجه است که اگر چه گرمایش زمین یکی از آنها است همه انها نیست و در این میان جالب این است که هنوز بسیاری از سران و سردمداران به اهمیت این موضوع پی نبرده اند و مردم عادی نیز احساسا می کنند این موضوع با زندگی روزمره آنها برخوردی نخواهد داشت اگرچه شاید  بازماندگان کاترینا نظر دیگری داشته باشند. هنوز این صدا به یک صدای جهانی تبدیل نشده است. محیط زیست هنوز موضوعی لوکس برآورد می شود و تا زمانی که این دید تغییر نکند نمی توان امیدی برای بهبود آن داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.