در این شب ها – قسمت چهارم

قسمت چهارم از ویدیو کست در این شب ها منتشر شد.

IT04

این قسمت به مرور سریع ماموریت IRIS می پردازد که هفته گذشته با کمک یک لانچر یا پرتابگر پگاسوس از میانه زمین و آسمان راهی مدار زمین شد تا در نور ماورا بنفش به بررسی خورشید بپردازد و به دانشمندان کمک کند تا رازهای تاج کروموسفر و ناحیه انتقالی خورشید را حل کنند. جایی که گمان می رود ریشه معمای دمای فوق العاده بالای تاج خورشیدی در آن نهفته باشد. (برای اطلاعات بیشتر درباره این ماموریت و تکمیل توضیحات ویدیو کست این پست را مطالعه نمایید)

همچنین در این برنامه از پایان گلکس، رصدخانه فضایی ماورا بفشی که وظیفه بررسی تحول و تکامل کهکشان ها را داشت و نیز پایان ماموریت COROT تلسکوپ فضایی اروپایی شکارچی سیاره ها سخن گفته می شود. 

پایان ماموریت چینی ها و آغاز به کار نمایشگاه شاتل فضایی آتلانتیس بخش های دیگر این ویدیو کست را تشکیل می دهند.

برای دیدن آن می توانید از دو منبع آپارات و یوتیوب (که پنجره های آن در زیر نمایش داده شده است) استفاده کرده و یا فایل این برنامه در فرمت flv  را از این نشانی دانلود کنید.

مشتاقانه منتظر شنیدن نقدها و نظرات مخاطبان این برنامه هستم.

 

قسمت چهارم در آپارات

قسمت چهارم از یوتیوب

دیدگاه‌ها

  1. با تشکر و خسته نباشید ، این قسمت از نظر صدا گذاری بهتر بود و تنها موردی که میتوانم ذکر کنم زمان ویدئو است که به نظر بنده کمی کوتاه است!

  2. با سلام وتشکر از برنامه خوبتون لطفا برنامه رو در فرمت mp4 هم برای دانلود در سایت mediafire آپلود کنید من برنامه این هفته رو از سایت آپارات با فرمت mp4 دانلود کردم حجمش نسبت به فرمت flv کمتر بود کیفیتش هم خوب بود صدای برنامه این هفته هم نسبت به برنامه قبل بهتر شده بود

  3. با سلام و تشکر به خاطر این حرکتی (تهیه ویدیوکست) که شروع کردید. خیلی حرکت بزرگ و خوبی است. می دونم که این حرکت چقدر سخت و زمان بر و طاقت فرساست پس به همین خاطر به احترامتون کلاه از سر بر می دارم و بهتون درود می گم و ته دل آرزو می کنم که این مسیر رو با تمام توان ادامه بدید. و امیدوارم این حرکت شما الگویی واسه بقیه بشه و حرکت های مشابهی رو در آینده ی نزدیک ببینیم

  4. سلام. با لطف یک پزشک با این شبها آشنا شدم و هر هفته منتظر برنامه جدید هستم. اگر امکان دارد ویدئو کستهایی برای آشنایی مبتدیان -کودکان و نوجوانان- با نجوم آماده کنید که خدمت بزرگی برای ارتقاء فرهنگ و دانش فارسی زبانان خواهد بود. شاید هم بشود برای کودکانی که حتی به کامپیوتر دسترسی ندارند چه برسد به اینتر نت بازپخش کرد.
    همیشه شاد باشید

  5. با سلام و خسته نباشید
    این قسمت هم مث قسمت های گذشته عالی بود از لحاظ فنی موردی نداشت ولی مدّتش بسیار کوتاه بود اگر بشه یکم مدّت برنامه رو افزایش بدید خیلی بهتر میشه 😉
    فرمت flv هم یکم حجمش زیاده بهترین فرمت mkv هستش که حجم بسیار پایینی داره 😉
    با تشکّر

  6. با سلام مجدد
    مثل قسمت های قبلی عالی بود. چه تی شرت های قشنگی هم
    می پوشی. یک بار دیگر تشکر می کنم بابت این حرکت بزرگ.
    امیدوارم روز به روز کیفیت کار بهتر و به تعداد مخاطب ها افزوده بشه که قطعا همینطور خواهد بود. ان شائ الله.
    منم با دوستان موافقم. اگر بشود موضوعات بیشتری را مطرح کرد خیلی عالی میشه. مثلا علاوه بر این ۱۰ دقیقه اخبار یک هفته گذشته چند دقیقه هم مروری بشه بر اتفاقاتی که قراره هفته بعد اتفاق بیافتد. یا مثلا ۱۰ دقیقه با عنوان مثلا بخش آموزشی یا مجله علمی یا هر چیزی در مورد یه پدیده نجومی که قراره در آینده ای نزدیک دیده بشه بحث بشه. مثل برنامه چراغ خاموش در رادیو تهران. همین طور برای مناسبت های خاص میشه مثلا مصاحبه های اختصاصی ای رو ترتیب داد با بزرگان داخل کشور یا حتی خارج از کشور از طریق اسکایپ. مثلا یک سال بعد. زمانی که “در این شب ها” حسابی معروف شده و همه جا ازش صحبت می شه به مناسبت سالگرد کست اولین قسمت در این شب ها مصاحبه ای میشه با کسانی که نقشی داشتند در این حرکت بزرگ. مثل بابک عزیز یا مثلا دکتر مجیدی و مروری می کنیم. یه بخشی هم میشه اضافه کرد برای پخش عکس های نجومی یا گزارش هایی که مخاطب ها تهیه می کنند.

    بی صبرانه منتظر قسمت بعدی در این شب ها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.