رادیو راز اپیزود ۱۵: زمانی کهن در کهکشانی بسیار دور

اپیزود ۱۵ رادیو راز منتشر شد.

این اپیزود به جنگ ستارگان اختصاص و اهمیت آن اختصاص دارد.

312

از زمانی که برنامه رادیو راز به راه افتاد قرار بود هر ازچندگاهی به سراغ دنیای علمی تخیلی برویم. این هفته قرار بود درباره فیلم ها، برنامه های تلوزیونی و کتاب های علمی – تخیلی و فانتزی که در سال آینده بیش از بقیه منتظر آنها هستیم، صحبت کنیم. وقتی این کار را شروع کردیم کار که به جنگ ستارگان رسید در آن ماندیم. در نهایت تصمیم گرفتیم در این برنامه را به طور خاص به جنگ ستارگان بپردازیم و بخش فیلم های دیگر  و همچنین کتاب های علمی – تخیلی و فانتزی را به برنامه ویژه تعطیلات نوروز موکول کنیم.

در برنامه این هفته میزبان سمیه کرمی، نویسنده و مترجم و از دبیران مجله آنلاین شگفت زار است. نشریه علمی تخیلی و فانتزی که گروه ادبیات گمانه زن منتشر می کند. وب‌سایت این گروه و همچنین مجله شگفت زار را می توانید در این نشانی دنبال کنید.

همچنین نوشته های سمیه کرمی در این پایگاه را می توانید در این نشانی مشاهده و مطالعه کنید.

متاسفانه پوریا ناظمی در این برنامه چندان اجازه حرف زدن به میهمان برنامه را ندارد اما قول می دهیم در دو برنامه ویژه عید جلوی او را بگیریم تا میهمان برنامه فرصت صحبت داشته باشد. اما اگر از صحبت های او خسته نشده اید می توانید یادداشت او درباره جنگ ستارگان را نیز در این نشانی در شگفتزار مطالعه کنید.

در برنامه این قسمت به منابع دیگری اشاره شد که در زیر می توانید فهرست آن ها را مشاهده کنید:

اولین تیزر جنگ ستارگان: بیداری نیرو (اپیزود ۷) که موسیقی بخش آغازین برنامه این هفته نیز بود (این موسیقی ساخته جان ویلیامز است) در یوتیوب:

 

دایره المعارف جنگ ستارگان (ووکی پدیا) درباره هر آنچه می خواهید از دنیای جنگ ستارگان و توسعه آن بدانید.

مستند امپراتوری رویا: داستان ساخت جنگ ستارگان در یوتیوب:

نقشه هایی از  کهکشان جنگ ستارگان

Star_Wars_Galaxy_Stellar_Map_by_Kokolico

star_wars_map_star_wars_galaxy_map_official_galactic_map_star_wars_universe_1

کناب قدرت اسطوره، مجموعه مصاحبه های بیل مویرز با جوزف کمپبل است که در آن جوزف کمپبل به بحث درباره سرشت قهرمان می پردازد و در بخشی به جنگ ستارگان و سرشت قهرمان در آن اشاره می کند. این کتاب با ترجمه عباس مخبر به فارسی منتشر شده است و همچنین متن کامل گفتگو را می توانید در یوتیوب ببینید. در این نشانی بخش اول این گفتگو قرار دارد و احتمالا در پیشنهادهای کناری قسمت های بعدی آن را می توانید بیابید.

کتاب قهرمان هزار چهره با ترجمه شادی خسرو پناه به زبان فارسی منتشر شده است. این کتاب یکی از منابع الهام لوکاس بود و در چاپ های بعدی و در جلد این اثر تصویر لوک اسکای واکر به نمادهای قهرمان ها اضافه شد.

همچنین در این برنامه به نقدی درباره ترجمه عناوین فیلم ها اشاره شد که می توانید متن این مقاله نوشته مریم قهرمانی با عنوان «مورد عجیب پرتقال کوکی» را در این نشانی مطالعه کنید.

برنامه رادیو راز را مطابق معمول می توانید از این نشانی به طور آنلاین در چیر بیت بشنوید یا از اینجا دانلود کنید. همچنین نشانی های رسمی ما در فضای مجازی موارد زیر است:

وب سایت: ww.projectraz.com/  (که مطالب آن در وب سایت پوریا ناظمی نیز بازنشر می شود www.pourianazemi.com)

اینستاگرام: Radio_Raz

فیسبوک: www.facebook.com/RadioRazwebcast

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید و اگر از برنامه راضی هستید آن را به دوستان خود هم معرفی کنید.Pouria4

دیدگاهتان را بنویسید

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.