سفر به فضا و بازگشت دوباره

ترجمه کتاب ماجراجویی سالی راید در فضا

هفته فضا در روزهای پایانی خود قرار دارد. این هفته همچنان که فرصت و بهانه‌ای برای فکر کردن به آینده عصر فضا است، بهانه خوبی هم هست تا به تاریخ و گذشته این دوران پرهیجان نگاه بیندازیم.

این هفته بهانه خوبی بود که یکی از پروژه‌های زمین‌مانده قدیمی را به سرانجام برسانم.

شما در این مطلب می‌توانید ترجمه کتاب الکترونیکی «سفر به فضا و بازگشت دوباره» نوشته سالی راید، نخستین زن فضانورد آمریکایی را دانلود و مطالعه کنید.

دانلود کتاب «سفر به فضا و بازگشت دوباره»
نوشته سالی راید

داستان ترجمه این کتاب داستان طولانی است که می‌توانید بخشی از آن را در مقدمه این کتاب مطالعه نمایید.

در این کتاب ضمن اینکه سعی شده صفحه‌بندی کتاب اصلی در حد امکان رعایت شود، چند ضمیمه کوتاه درباره تاریخ عصر فضا، داستان حضور زنان در فضا و مصاحبه‌ای با یکی از پیشگامان زن در عصر فضا را خواهید خواند.

این داستان شما را همراه با نسل اول فضانوردان شاتل‌های فضایی راهی مأموریتی یک‌هفته‌ای به مدار زمین می‌کند. آنچه در اینجا می‌خوانید با داستان امروز فضانوردان متفاوت است و همین هم ارزش این مطلب را بیشتر می‌کند. چون نگاهی دست‌اول به دنیایی که اگرچه در زمان خودش مرزهای فناوری به شمار می‌رفت، اما امروز و تنها چند دهه بعد، به نظر اثری باستانی می‌آید.

سالی راید، نخستین زن فضانورد آمریکا

این داستان درعین‌حال داستان سالی راید یکی از چهره‌های مؤثر عصر فضا است.

 بازخوانی این متن را دوست عزیزم نیکی دادگری بر عهده گرفت و اشتباهات متن را تذکر داد. بااین‌وجود هر خطای احتمالی در متن تنها بر عهده من است.

اگرچه همه دوستداران فضا می‌توانند از این کتاب لذت ببرند شاید مخاطب اصلی آن کودکان و نوجوانان باشد. کتاب به‌رایگان در اختیار شما است و اگر آن را جذاب و خواندنی یافتید ممنون می‌شود آن را به دست کسانی که شاید دسترسی مستقیم به سایت ندارند برسانید. به‌خصوص اگر کودک یا نوجوان علاقه‌مندی در اطرافتان دارید بزرگ‌ترین لطف شما به من رساندن این کتاب به دست آن‌ها است.

دیدگاه‌ها

    1. متاسفانه مبدل هایی که می شناسم در تبدیل پی دی اف فارسی به ای پاب دچار خطا می شود.

  1. چه انگیزه و هدفی سبب میشود که فردی در آنسوی زمین به طور رایگان کتابی ترجمه کند؛ برای افرادناسپاسی که این‌سوی زمین هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.